четвртак, 11. јун 2015.

Подразумевани аплети - Мени (2. део)


Левим кликом на Мени аплет отвара се прозор овог аплета чији су делови и функције описани у претходном тексту. Овај текст ће представити све опције за подешавање које постају доступне када на Мени аплет кликнемо десним тастером миша.

Десним кликом на Мени аплет отвара се мањи прозор као помоћни мени, непосредно изнад самог аплета, који нуди опције за подешавање самог аплета и прилагођавање истог својим навикама и потребама.

Десни клик на Мени аплет


Као што видимо и овде су опције разврстане по неким логичким групама, а ми са њиховим представљањем крећемо од врха. На самом врху налази се опција "подешавања" која је уједно и најкомплекснија и са највише могућности.

Подешавања


Једним левим кликом на опцију "подешавања" отвара се нови прозор са свим опцијама за подешавање овог аплета. Примећујете да на насловној линији прозора стоји натпис "Поставке изборника", дакле овде је овај аплет именован као "изборник". Ни овом приликом се нећемо упуштати у квалитет превода само можемо да констатујемо да овај аплет има више назива, у зависности од превода. Управо због тога у даљем тексту зваћемо га Мени аплет, као што смо и до сада.

Прозор са опцијама за подешавање


Испод насловне линије прозора са опцијама за подешавање налазе се такозване картице на којима су смештене опције за подешавање груписане према функцијама које обављају.

Картице са опцијама за подешавање


Картица "главно дугме", која је и подразумевано отворена када се прозор Мени аплета отвори, је прва са леве стране. Сам назив картице говори управо о томе да помоћу њених функција подешавамо неке основне параметре главног дугмета Мени аплета тј. његов изглед, текст који је на њему исписан, пречицу са тастатуре и изглед иконице.

Првом опцијом "прикажи иконицу дугмета" подешавамо да ли ће иконица аплета (овај мали зупчаник) бити приказан или не. Кликом на квадратић испред ове опције уклањамо знак "х" (чекирање) и иконица тренутно нестаје. Поновним кликом знак "х" се појављује и иконица аплета је поново на свом месту.

Друга опција "текст дугмета" нам омогућује да променимо натпис на самом аплету, тј. да овај натпис за који смо рекли да је на енглеском језику прилагодимо по својој жељи. Ја на овом месту рецимо упишем своје име, а за потребе овог текста исписаћемо назив Линукс Минт. Резултат се у реалном времену приказује на аплету.

Примећујете да је назив који смо откуцали, па тако и онај на аплету, исписан латиничним писмом. Узрок овога је, ако се сећате, да смо приликом инсталације оперативног система задржали понуђени латинични распоред тастатуре, али то ћемо променити првом приликом када дође на ред аплет за подешавање тастатуре, те ће бити додато и ћирилично писмо.

Приказ иконице и натписа на аплету


Трећа опција "пречица са тастатуре" одређује комбинацију тастера на тастатури помоћу које ће бити могуће отворити прозор Мени аплета, без употребе миша и клика на само дугме аплета. Подразумевана опција је супер дугме (притиснете и држите) и слово "л". За оне који не знају "супер дугме" изгледа као на слици испод и увек је на свим тастатурама смештено на истом месту.
Супер дугме на тастатури


Четврта опција "иконица дугмета" даје могућност промене изгледа иконице, а кликом на дугме ове опције (слика доле лево) отвара се познати прозор за избор (слика доле десно). Подразумевано је селектована иконица која је већ постављена као иконица за изглед Мени аплета, а њено име је исписано и на дугмету опције (слика доле лево).

Прозор за избор садржи сет од шест иконица од којих су само четири, и то прва и друга и пета и шеста (гледано од горе) намењене за иконице Мени аплета, док су трећа и четврта веће иконице и нису намењене за овај аплет. Избор жељене иконице врши се двокликом левим дугметом миша на исту или кликом на дугме "отвори" у десном углу на дну прозора.

Избором жељене иконице прозор за избор се затвара а остаје отворен само прозор за поставке.  Поступак је могуће поновити колико год пута желимо.

Дугме "иконица дугмета"
Прозор за избор иконице











Такође, поред ових иконица могуће је изабрати и неку од иконица које се налазе у фолдеру "search_engines" који се налази у истом прозору за избор (слика доле лево). Отварање овог фолдера је идентично као и избор иконице, двоклик левим тастером миша или клик на дугме отвори. Уласком у фолдер приказује се сет од осам иконица које нису тематски намењене за Мени аплет мада се по својим карактеристикама могу употребити, а све у зависности од укуса корисника. Излазак из овог фолдера врши се кликом на дугме "mintMenu" које се налази изнад главног дела прозора (слика доле десно). Један леви клик на ово дугме враћа нас један корак у назад тј. у изглед прозора за избор какав је био када смо први пут кликнули на дугме опције за избор иконице.

Дугме "mintMenu"
Фолдер "search_engines"











Иако су све ове опције мање-више естетског карактера, осим опције за подешавање пречице са тастатуре, све оне представљају добру основу за учење и привикавање на рад са оперативним системом Линукс Минт.

Преостале картице из прозора "поставке изборника" биће описане у наредним текстовима обзиром на бројност опција које поседују.




Нема коментара:

Постави коментар

Хвала што коментаришете