субота, 13. јун 2015.

Подразумевани аплети - Мени (3. део)


Картица "Plugins", која се налази десно од картице "главно дугме" служи за управљање плугинсима, у конкретном случају помоћу опција ове картице можемо да укључимо или искључимо одговарајуће плугинсе који се налазе на Мени аплету. 

Реч "Plugins" можемо превести на српски као додатак или прикључак како је преведена на овој картици па ће и у овом тексту бити коришћен тај превод - дакле, прикључак.

Изглед картице је једноставан и прегледан са опцијама које се укључују чекирањем квадратића који се налази испред њих или искључују уклањањем ознаке чекирања. Ово се постиже једним левим кликом миша на квадратић.

Картица "Plugins"


Првом опцијом "Увек покрени површ са омиљеним програмима" подешавамо да ли ће се након клика левим дугметом миша на иконицу Мени аплета у самом прозору аплета појавити листа омиљених програма што је подразумевамо (слика доле лево) или ће у истом прозору бити "запамћена" последња група програма коју смо посетили, на пример група програма "Алатке" (слика доле десно).

Подразумевана опција
Промењена опција











Друга, трећа и четврта опција - "приказуј прикључак програма", "приказуј прикључак система" и "приказуј прикључак места" служе  за укључивање или искључивање ових прикључака тј. дају нам могућност да подесимо да ли ће ови прикључци бити видљиви у прозору Мени аплета када на њега кликнемо левим тастером миша или ће бити сакривени.

О овим прикључцима је већ било речи у тексту "Подразумевани аплети - Мени (1. део), али тада нису именовани као прикључци због лакшег разумевања. Слика испод приказује где се који од ових прикључака налази.
Распоред прикључака

Искључивањем прикључка "програми" прозор Мени аплета изгледа као на слици доле лево, дакле уклања се десни део прозора. Такође, искључивањем прикључака "систем" и "места" уклања се леви део прозора те прозор Мени аплета изгледа као на слици доле десно.

Искључен прик. "Програми"
Искљ. "Систем" и "Места"











Подразумева се да је могуће искључити и само један прикључак из левог дела прозора. Слике испод приказују искључен прикључак "систем" (слика доле лево) и искључен прикључак "места" (слика доле десно).

Искључен "Систем"
Искључена "Места"











Пета опција "приказуј прикључак скорашњих докумената" служи да кориснику омогући да у прозору Мени аплета добије листу недавно отворених докумената. Ова опција је подразумевано искључена због прегледности.

Прикључак "Скорашњих докумената"

Укључивањем или искључивањем опција које се налазе на овој картици и њиховим комбиновањем корисник може по свом укусу и потребама да подеси прозор Мени аплета онако како њему највише одговара без утицаја на функционалност система. 


Последње две опције "Ширина ивице" и "Непрозирност" су чисто декоративног карактера.

Опција "Ширина ивице" мења ширину ивичне линије прозора Мени аплета, а највећа ширина коју је могуће унети је 10 тачака. 

Опција "Непрозирност" је требала да мења провидност самог прозора Мени аплета, али искрено речено никада нисам користио ову опцију нити примећујем неку разлику променом процента прозорности. Највећи број који је овде могуће унети је 100. 


Па изволите, пробајте. Мењањем подешавања на овој картици сигурно не можете ништа да покварите или да направите неку непоправљиву штету.









Нема коментара:

Постави коментар

Хвала што коментаришете